ZNAČKA

ZROZENÁ VE SVĚTĚ

DIVADLA A UMĚNÍ

Značka Bourjois se zrodila v roce 1863 na velkých pařížských boulevardech, v pařížské divadelní čtvrti v době, kdy Francie byla druhou nejsilnější ekonomickou mocností světa.


její první tvůrce a zakladatel byl herec Joseph-Albert Ponsin, který ve svém vlastním bytě vyráběl líčidla a parfémy pro herecké kolegy a kolegyně.


V roce 1868 ovšem Ponsin svěřil všechny své aktivity do rukou pana Alexandre-Napoléon Bourjois. Výroba pod vedením pana Bourjois vzkvétala a získala zahraniční renomé.

Od dodavatele pro

divadlo po

specializovaného výrobce

produktů pro ženskou krásu

První Ponsinova líčidla se vyráběla v podobě tuhých voskovitých tyčinek a spousta jejich barevných variant doprovázela zábavná jména, jako „Žárlivý“ nebo „Zamilovaný“. Geniální vizionář, trochu herec a velký milovník kosmetiky, je vyráběl pro divadelní prkna.


Hercův koníček se díky dokonalosti a rozmanitosti produktů stal ale brzy známým po celé Paříži a zájem o jeho líčidla překročil okruh divadelních umělců. Zanedlouho Ponsin změnil svůj původní slogan „Dodavatel pro divadlo“ na výstižnější „Specializovaný výrobce produktů pro ženskou krásu“.

V roce 1863
vyvíjí Bourjois specifický proces
„Baked Technology“, tedy takzvanou vypalovanou technologi
díky níž se zrodila legenda :

La petite Boîte Ronde
slavný kulatý kalíšek

Jak dosáhnout extra hladké a hebké pudrové textury, která lehce popráší pleť jemnou průsvitnou barvou?


Opatrně smíchejte správný poměr pudru a vody, v kulatých formách vložte do pece a upečte. To je základní postup, který se od roku 1863 vylepšoval. Do pudru se přidávala perleť a čas zapékání se odvíjel podle toho, jaké barvy pudru chtěl pan Ponsin dosáhnout. Sto padesát let zkušeností zaručuje odbornost a dokonalý výsledek.

Kvalita Bourjois

V roce 1879 se poprvé objevil Poudre de Rise de Java, pudr z jávské rýže, který byl navržený tak, aby rozjasnil pleť a zanechal ji sametově hebkou. Ženy si ho okamžitě zamilovaly a Bourjois díky tomu mohl rozšířit prodej do mnoha zemí. Ruční výroba už nestačila a Bourjois v roce 1891 otevřel svoji první parní továrnu ve francouzském městě Pantin.


Do roku 1897 prodal 2 milióny rýžových pudrů po celém světě, informace o výrobku byly přeloženy do pěti jazyků a značka Bourjois byla v té době známá jako „Poudjava Paris“!

Katalog se 700 položkami
Propracovaný v každém detailu

Tvářenky, oční stíny, rýžové pudry, laky na nehty, rtěnky i „indické tablety“, předchůzce dnešní řasenky, ale také parfémované extrakty na kapesníčky, voňavé sáčky do domácích pantoflů, zubní pasty, vlasová péče a dokonce „maďarská pomáda“ pro úpravu kníru!


Široká nabídka produktů, z nichž každý byl propracovaný do detailu včetně jeho podoby v katalogu.

Bourjois, tvůrce parfémů,
Tvůrce Mon Parfum „Můj parfém“ v roce 1924,
a Soir de Paris „Večer v Paříži“ v roce 1928

Vůně jantaru, která se mísí s vůní květin a koření, to je parfém Soir de Paris, jenž vytvořil pro Bourjois Ernest Beaux, francouzsko-ruský výrobce parfémů, který se proslavil vytvořením nejslavnější vůně na světě - Chanel No. 5.

Temně modrý flakon Soir de Paris přitahuje sběratele dodnes. Ve Spojených státech přezdívaný jako „Evening in Paris“ dostáhl ve své době neuvěřitelného úspěchu. S flakonem Soir de Paris se luxus buržoazní vrstvy stává dostupný i pro střední třídu, která se ve 30. letech minulého století rozvíjí.

Fantasie, energie, kreativita!

Výroba roste! Bourjois jako první také představil kosmetický set a ve 30. letech jich vyrábí stovky. Obsahují vše potřebné pro podtržení krásy ženy: od líčení po parfémy. Kosmetické sety jsou navíc vždy v nádherných a mnohdy avantgardních baleních. V roce 1958 vytvořil Bourjois „hudební set“, který při otevření hrál skladbu "Etoile des neiges" nebo kosmetický kufřík ve tvaru námořnického baretu.

Neutuchající vynalézavost
spojená s divadelním
původem značky

L'ami des dames, tedy přítel dam, to je jméno prvního kosmetického setu vytvořeného už v roce 1890: Bourjois věděl, jak v jednom exklusivním tmavě modrém kosmetickém setu zjednodušit ženám život. Krásný a elegantní set obsahuje rtěnku, pudr a řasenku. Na jeho úspěch navázala avantgardně balená paletka v ultra tenkém pouzdře s vestavěným zrcátkem, tmavě rudou rtěnkou, mini balením pudru a maličkou labutěnkou.

«Bourjois pro ženy »

L'ami des dames, tedy přítel dam, to je jméno prvního kosmetického setu vytvořeného už v roce1890 :

Bourjois věděl, jak v jednom exklusivním tmavě modrém kosmetickém setu zjednodušit ženám život. Krásný a elegantní set obsahuje rtěnku, pudr a řasenku. Na jeho úspěch navázala avantgardně balená paletka v ultratenkém pouzdře s vestavěným zrcátkem, tmavě rudou rtěnkou, mini balením pudru a maličkou labutěnkou. .

Bourjois podporuje ženy
v jejich emancipaci

V bouřlivých dvacátých letech ženy požadovaly nezávislost a volaly po nové identitě podtržené chlapeckým vzhledem. Právě Bourjois doprovázel ženy v jejich novém způsobu použití make-upu, ten už nesloužil jen pro vlastní potěšení, ale jako vyjádření osobnosti ženy. Už v roce 1936, tedy ve stejné době, kdy francouzský parlament toto téma teprve začínal prodiskutovávat, Bourjois ve svých kampaních podporoval právo žen volit. Návrh zákona byl přijat až v roce 1945, tedy o 9 let později.

Moderní a
et
avantgardní značka

Bourjois je průkopníkem ve svém oboru už od 19. století, moderní linie, krásný design, praktičnost produktů jde ruku v ruce i s netradičním marketingem. Kdo nemá rád příběhy a vyprávění?

Bourjois od roku 1924 vypráví příběhy Babette, mladé, elegantní imaginární Pařížanky, která po dobu 6 let, plnila noviny svými dobrodružstvími. Velvyslankyně světa parfémů a líčení se stala hrdinkou více než 200 vtipných fejetonů jako „Babette v průšvihu“, „Babette a zdráhající se snoubenec“ nebo „Babette připravuje mistrovské dílo“. Ženy z celého světa Babette milovaly, a značka Bourjois tak získávala jejich stále větší a větší přízeň.